Referències

ARIZA CONEJERO, J., COCA MÉRIDA, I.,GONZÁLEZ ROMANO, J. A., HOSTER CABO, B. Y RUIZ CAMPOS, A. (2012). Lengua castellana y literatura. Sevilla: Anaya.


BALLESTER, Anna. (2009). Poemania. Guia per a fer lectors i lectores de poesia. Alzira, Espanya: Bromera.

El següent llibre ens ha donat moltes idees per a possar activitats al Pla lector del centre.

-BORDONS, G. (2003). Relacions entre llengua i literatura. Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 31, 7-15.

El següent article ens comenta la posició de l'autora sobre la relació existent entre la llengua i la literatura, entre els gèneres literaris i els no literaris, els quals són molt útils per tal de treballar amb activitats que tinguen una gran quantitat d'elements lingüístics.


-BORDONS, G. (2013). Relacions entre llengua i literatura. Didàctica de la llengua i de la literatura 39. Pp7-15.

És un article d’opinió molt últil perquè parla primerament sobre com s’han ensenyat la llengua i la literatura a l’escola, de les raons de que fan els textos literaris importants i per últim de la classificació dels textos per gèneres literaris. 


-Centro Virtual Cervantes. Diccionario de términos clave de ELE. Recuperat de:http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/diccio_ele/diccionario/intertextualidad.htm [Consulta en: 20/03/2017]

És un enllaç molt important perquè té algunes definicions bastant útils sobre termes referents a l’educació literaria.


-COLOMER, T. (1991). De la enseñanza de la literatura a la educación literaria. Comunicación, Lenguaje y Educación, 1991, 9, 21-31


-COLOMER, T. (1994).L'adquisició de la competència literària. Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 1, 31-50

Dins d'aquest artícle trobem una comparació entre com es desenvolupava la competència literària a les escoles des dels anys setanta fins a l'actualitat, a més dels recursos que s'utilitzaven i els principis d'actuació didàctica.


-Edicions Bromera (2017). Pla lector creix amb bromera. València. Recuperat de https://www.bromera.com/pla-lector/plafoment.php

Aquesta página web és molt interessant perquè ens ha ajudat a entendre millor com hem de fer el Pla de foment lector del centre. A més, que ens ha proporcionat algunes plantilles útils que ens han ajudat a organitzar millor la informació.



GIRBÉS, Joan Carles. (2006). Llegir per a créixer. Guia pràctica per a fer fills lectors. Alzira: Bromera. 

Aquest llibre ha sigut molt útil, ja que dona uns consells molt practics sobre com fomentar la lectura al centre. A més ens ha ajudat a clarificar perquè és important llegir.


MAÑEZ, A. M., i MARTÍNEZ, M. P. (2016). Llegir, tota una aventura. Recuperat de: http://bv.gva.es/documentos/llegir_val.pdf

Aquest llibre electrònic és una guia editada en el marc del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (2015-2020) que busca fomentar la lectura entre els més joves i ajudar a pares i a educadors a que els seus fills i alumnes lligen més.

MENDOZA FILLOLA, A. (2008). Función de la literatura infantil y juvenil en la formación de la competencia literaria. Recuperado de http://www.cervantesvirtual.com/obra-visor/funcin-de-la-literatura-infantil-y-juvenil-en-la-formacin-de-la-competencia-literaria-0/html/01e1f656-82b2-11df-acc7-002185ce6064_3.html [Consulta: 17/03/2017].

-MENDOZA FILLOLA, A. (2008). El intertexto lector. Recuperado de http://www.cervantesvirtual.com/obra-visor/el-intertexto-lector-0/html/01e1dd60-82b2-11df-acc7-002185ce6064_2.html [Consulta: 18/03/2017]


-MENDOZA FILLOLA, A. (2008) La educación literaria : bases para la formación de la competencia lecto-literaria, Recuperado de: http://www.cervantesvirtual.com/obra-visor/la-educacin-literaria---bases-para-la-formacin-de-la-competencia-lectoliteraria-0/html/01e1d59a-82b2-11df-acc7-002185ce6064_2.html [Consultado 20/03/2017]

És un article molt útil perquè primerament parla sobre com s’ha treballat l’educació literaria tradicionalment i com es pot renovar la seua didáctica. També parla de les noves funcions que adquireix el mestre a l’educació literària.


-MÍNGUEZ LÓPEZ, X. (2011). La definición de la literatura infantil desde el paradigma de la didáctica de la lengua y la literatura. Anuario de Investigación de Literatura Infantil y Juvenil (AILIJ), nº10.


Dins d'aquest artícle d'opinió observem que s'intenta donar resposta a la pregunta sobre què és la Literatura Infantil i Juvenil, a més de definir dos aspectes molt importants per a la seua definició: què és allò que defineix la LIJ i què s'ha d'estudiar de la LIJ.


-LaGalera (2017). Què és el pla lector? Recuperat de: http://www.lagaleraeditorial.com/ca/que-es-el-pla-lector

Aquest enllaç ha sigut útil perquè juntament amb el pla lector de Bromera en ha ajudat a clarificar quins podrien ser els possibles objectius de l’educació literària.


-ROVIRA, J (2014). Literatura infantil y juvenil en Internet: De la Cervantes Virtual a la LIJ 2.0. Herramientas y espacios para su estudio y difusión,(Tesi doctoral no publicada). Universidad de Alicante, España.


-SHERMAN, A (2017). Storyboard that. Boston. Recuperat de http://www.storyboardthat.com/

Es tracta d’un recurs molt útil per a l’educació literària, ja que permet tant crear materials com utilitza-los per fer activitats.


-VALOR, E (1984). Rondalles Valencianes. València. Espanya: Edicions del Bullent.

Aquest recurs és molt útil per a l'educació literària, ja que, es tracta d'un recull de rondalles amb valor literari i cultural, que es poden adaptar amb un llenguatge més actual per tal de contar-les a l'aula.


-VALOR, E (1993). Rondalles Valencianes. València. Espanya: Tàndem Edicions i Albatros Edicions.

Aquest recurs també és un recull de rondalles del territori Vallencià, però amb una diferència respecte a l'anterior i és que com és una edició més nova no requereix tantes adaptacions del lèxic com a l'anterior.

-VERA PRADO, G. y GONDÁLEZ VERGARA, P. (2012). Género Lírico. Recuperado de https://www.portaleducativo.net/quinto-basico/667/Genero-lirico [Consulta: 16/03/2017]




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada