diumenge, 4 de juny del 2017

P.22. Ressenya Activitat SAAC

A la nostra facultat es realitzen una gran quantitat d’activitats, tallers i recursos per millorar la formació dels futurs mestres d’aquesta societat. A aquesta setmana anomenada la Setmana d’Activitats Complementaries hem après molts coneixements de diferents autors, escoles que vénen a presentar els seus projectes o, recursos per aplicar a les futures aules. La nostra tasca com a mestres és poder veure més enllà de les matèries i els recursos, és a dir, malgrat que anem a un taller sobre naturalesa, podem veure formes d’aplicar-ho a l’aula per treballar aquests conceptes relacionats amb altra matèria. És aquesta feina la que es vol reflectir a aquesta ressenya.

            Aquest any he anat a una activitat del departament de matemàtiques anomenada “Scratch”, la qual consistia en una aplicació web on pots anar realitzant seqüències d’imatges, sorolls i paraules, i com a resultat podies crear un esquema per tal de resoldre  problemes de probabilitat. Ens van explicar tots els passos que havies de fer dintre del programa perquè al final aquest es programara de manera que et donava la probabilitat com a resultat. 

            A l’activitat ens van explicar que aquesta ferramenta es va crear, en primer lloc, per crear històries, ja que tu vas enllaçant preguntes, respostes, etc., les quals pot anar dient-les una veu a mesura que apareixen en la pantalla, o simplement van apareguen imatges acompanyades de textos.

            Podríem utilitzar aquesta aplicació online per crear xicotetes històries amb els nostres alumnes, és a dir, poder ficar una imatge i una frase que apareix al passar 3 segons (totes aquestes dades es poden anar programant). Per fer-ho més divertit podem fer una mena de trencaclosques on un xiquet comença programant una frase acompanyada d’una imatge o un soroll, i a continuació passa aquest document al següent company, el qual haurà de veure com ha començat la història el seu company i tractar de buscar alguna escena que concorde, de manera que a l’anar enllaçant totes aquestes escenes ens donaria com a resultat una història creada per la classe.

            Després d’haver creat la història compartida per tota la classe podrien donar a conèixer-la per tot el col·legi, és a dir, que els xiquets d’aquest curs la representaren en la festa de final de curs on estan tots els xiquets del centre, on en qualsevol altre esdeveniment on la resta puguen apreciar el treball que han realitzat, utilitzant a fons la seua creativitat.

            Aquestes són només les primeres activitats que es podrien realitzar amb aquesta pàgina, però el que hem de tindre en compte és que el mestre ha de ser competent en la tecnologia per poder dominar-ho i explicar-ho als seus alumnes. És un treball amb molta paciència i cura, ja que s’ha de programar una gran quantitat de coses perquè funcione correctament, però si es tenen les eines necessàries pot eixir un treball fantàstic.


            Com a conclusió, el “Scratch” ha sigut un taller que ens van donar per a l’àrea de matemàtiques, però hem de saber enllaçar-lo en qualsevol altra matèria, ja que la gran majoria de coses que es treballen a l’escola tenen una doble o triple visió, és a dir, que ho podem utilitzar en diverses assignatures, i som els mestres els que hem de tindre aquesta ment oberta i creativa per veure totes les possibilitats de cada recurs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada