El Pla Lector és un programa elaborat pels centres educatius per a facilitar l’adquisició i el desenvolupament de la
competència lectora dels seus alumnes, a més d’afavorir el seu interès per la
lectura. Aquesta proposta va començar degut a què el número dels alumnes que
llegien fora de l’escola era baix.
La finalitat principal d’aquest va ser la de formar lectors competents per a què puguen disposar d’una educació general i aprendre tot tipus de coneixements, ja siga a partir dels contes, de les faules, de poemes, entre altres. D’aquesta manera, els xiquets aprenen els tipus de discursos que hi ha (formal o informal), els gèneres literaris (narrativa, poesia, teatre), les estructures bàsiques dels contes, distingeixen els personatges principals dels secundaris, adquireixen habilitats i destreses relacionades amb la competència lectora, etc.
La finalitat principal d’aquest va ser la de formar lectors competents per a què puguen disposar d’una educació general i aprendre tot tipus de coneixements, ja siga a partir dels contes, de les faules, de poemes, entre altres. D’aquesta manera, els xiquets aprenen els tipus de discursos que hi ha (formal o informal), els gèneres literaris (narrativa, poesia, teatre), les estructures bàsiques dels contes, distingeixen els personatges principals dels secundaris, adquireixen habilitats i destreses relacionades amb la competència lectora, etc.
Així
dons, s’ha de tindre molta cura en quant als continguts que anem a oferir als
xiquets. Colomer (1994, p. 41) ens diu que hem d’estar atents en quant als
elements que hi poden aparèixer als contes, si són més senzills o complexos,
per tal de donar-los al currículum escolar abans de realitzar la lectura; és a
dir, planificar les lectures segons el nivell educatiu dels alumnes. A més,
aquests llibres han d’ajudar-les a negociar
el significat i a desenvolupar les habilitats de rebre el text com a literari.
Tanmateix, la realització d’aquest Pla Lector també serveix per a què els alumnes pugan conèixer més aspectes sobre la vida dels autors dels llibres i de l’estil que aquests utilitzen per a expressar-se.
Tanmateix, la realització d’aquest Pla Lector també serveix per a què els alumnes pugan conèixer més aspectes sobre la vida dels autors dels llibres i de l’estil que aquests utilitzen per a expressar-se.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada