Els textos es poden classificar segons els gèneres. La classificació per gèneres
até a les característiques socioculturals i a la temàtica i la formalitat. La
gran utilitat de classificar els textos per gèneres és que resulta més fàcil
comprendre i escriure textos que pertanyen a un mateix grup. Per això, és molt
important l’ensenyament de les principals característiques dels gèneres
literaris. També cal ensenyar que les normes que classifiquen els textos per
gèneres són canviants i que depenen de la societat i dels temps que es viva. En
la primera classificació dels textos per tipus J.M. Adam (1985) partia de vuit
textos que s’adjunten en text de Bordons (2013) més enllaços d’exemples que he
afegit:
Aquesta classificació ha sigut molt divulgada
pels manuals i llibres de textos encara que després d’aquesta classificació el
mateix Adam (1992) va introduir el concepte de seqüència textual, ja que, rarament un text real pertany a un únic
gènere literari. Malgrat açò, la gran majoria dels llibres de text parteixen de
la classificació d’Adam (1985)
Els gèneres literaris són importants des del
punt de vista didàctic perquè si es coneixen les característiques d’un
determinat gènere és més fàcil comprendre els textos que pertanyen al mateix
grup i fins i tot, escriure’n. Depenent de l’època on es visca els gèneres
literaris varien al igual que ho fa la societat.
Bakhtin classifica els textos en gèneres
discursius que es divideixen al seu torn en gèneres literaris i gèneres no literaris. Des del punt de vista de la Didàctica usar a classe textos literaris que continguen
gèneres discursius no literaris permetria ensenyar les característiques del gènere
no literari, reflexionar sobre l’especifitat i la funció de la literatura en
ella mateixa. La principal porta d’entrada a la literatura són els gèneres, per
això és molt important utilitzar els gèneres literaris a classe per a la identificació dels trets distintius de cadascú
i de l’enquadrament genèric exemples: paratextos (imatges de les portades,
resums de la cobertura, títols), disposició tipogràfica, els inicis,
superestructures textuals, metatextos (pròlegs, manifestos, ressenyes)...
elements que puguen relacionar el text concret amb altres textos que
s’assemblen.
Per últim, es pot aconseguir la millora de la
competència lectora i cultural amb la lectura contrastiva de textos.
Casinos Near Casinos Near Casinos Near Casinos in - Mapyro
ResponEliminaFind the 고양 출장마사지 nearest casinos in USA to 서산 출장마사지 play at 충주 출장마사지 the nearest casinos. or the name 이천 출장안마 of a casino 전라북도 출장안마 in the name of the game.