La literatura de tradició oral és una part de la literatura que està fomentada pels referents socioculturals. A més, dins de l’entorn sociocultural hem de destacar els següents elements: l’autor, la tradició, el receptor i la memòria excepcional del poble.
L’autor d’aquesta literatura vol transmetre la consciència del poble, d’aquesta forma es tracten temes que interessen a tot el poble i amb una mètrica determinada. Per altra banda, el receptor, moltes vegades serà en un futur, altre autor de literatura oral. És aquesta la base d’aquesta literatura, uns conten històries a altres, i aquests últims a uns tercers, fent així una història que passa de generacions en generacions sense cap mena d’obra escrita.
A l’article “Lectura i llengua a primària: com formar lectors” ens explica la importància de la tradició oral en la literatura i com aquesta repercuteix en la formació dels alumnes. Podem destacar una cita de l’article: Per això, una bona part de la qualitat del treball i amb la literatura a primària ens fa pensar en la importància dels contactes literaris que nens i nenes hagin pogut establir a nivell oral en l’etapa d’educació infantil i en els primers cursos d’educació primària.
La tradició oral en prosa es manifesta per mitjà de paràboles, fàbules, contes de fades, mites, llegendes, etc. La literatura de tradició oral engloba tots aquests relats, els quals ens feien somiar de xicotets i que per tant, mai deuen de perdre el seu valor a les escoles. És una part de la literatura molt propera i molt familiar, i la qual hem de fomentar en gran mesura.
L’autor d’aquesta literatura vol transmetre la consciència del poble, d’aquesta forma es tracten temes que interessen a tot el poble i amb una mètrica determinada. Per altra banda, el receptor, moltes vegades serà en un futur, altre autor de literatura oral. És aquesta la base d’aquesta literatura, uns conten històries a altres, i aquests últims a uns tercers, fent així una història que passa de generacions en generacions sense cap mena d’obra escrita.
A l’article “Lectura i llengua a primària: com formar lectors” ens explica la importància de la tradició oral en la literatura i com aquesta repercuteix en la formació dels alumnes. Podem destacar una cita de l’article: Per això, una bona part de la qualitat del treball i amb la literatura a primària ens fa pensar en la importància dels contactes literaris que nens i nenes hagin pogut establir a nivell oral en l’etapa d’educació infantil i en els primers cursos d’educació primària.
La tradició oral en prosa es manifesta per mitjà de paràboles, fàbules, contes de fades, mites, llegendes, etc. La literatura de tradició oral engloba tots aquests relats, els quals ens feien somiar de xicotets i que per tant, mai deuen de perdre el seu valor a les escoles. És una part de la literatura molt propera i molt familiar, i la qual hem de fomentar en gran mesura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada